OM KLUBBEN

En av norges ledende bryteklubber

Kristiansund Atletklubb (KAK) ble stiftet den 4.9.1939. Helt fram til i dag har bryteklubben vært med på å gjøre Kristiansund til landets bryteby nummer 1. Klubbens brytere har hentet hjem ikke mindre enn ti kongepokaler og 240 NM-gull i klassene for gutter, jenter, ungdom, junior, senior og lag.

KAK har flere ganger vist at klubben mestrer gjennomføring av store oppgaver. Den største var junior-VM i 1983.En rekke store stevner – blant annet den kjente Nordvest cupen – er arrangert i klubbens regi.

I 2001 fikk vi et nytt bevis på at klubbfølelse og dugnadsånden er sterk. Gjennom en enorm dugnadsinnsats ble KAKs nye klubbhus bygd på murene av det gamle på Idrettsplassen. 50 % av alt arbeidet ble gjort på dugnad.

Over 200 ivrige barn og unge representerer det første, Gudrun Høie representerer det andre. KAK har fem dager i uka treninger for barn og unge i sitt brytelokale ved idrett, samt på Rensvik, Averøy Vevang og Batnfjord.

KAKs trenere Lucjan Kwit og Gabor Kantor sørger for at ung treningsiver blir omsatt til ferdigheter få – om noen – andre idretter kan vise maken til.

KAK ønsker å være en klubb for både bredde og topp!

KAK - En klubb for bredde og topp

Les mer om: